16 december 2011

I wish for a white christmas...

...Det slog mig på vägen upp att det är som natt och dag inne i staden och ute i Björna. Mitt på hållet någonstans blev höstmörkt december ett vitt vinter december. Trots att jag modfälld satt och tittade ut på ett spöregnande umeå i förmiddags, återfick jag hopp om en vit jul då jag tog mig ut i skogen ikväll och det bara blev mer och mer snö. Underbart helt enkelt.
Sedan ska också nämnas ett stort tack till klassen igår på julbordet, det var riktigt trevligt och plus i kanten till vår lilla tripp till Bygdeå för övernattning också, omhändertagen på bästa sätt blev vi allt! :)
Känner att det kommer mången tack i detta inlägg, så jag fortsätter och skickar en fin tanke till solgårdsgatan, där jag fick trevligt sällskap och god mat en mysig fredagskväll som denna. Nu har jag som sagt hamnat i soffan i Björna, med ett rödvinsglas, mysmusik och skrivande innan jag ska knyta mig!
Lång vecka med tenta och ny kurs, är hur jag skulle sammanfatta den.
-vår nya kurs verkar dock väldigt avslappnande måste jag säga!
I går eftermiddag hade vi vårt första tillfälle i KMT - kroppsmedvetande träning. Att det var annat än rogivande kan jag inte säga, den här kursen blir nog rätt okej ändå, jämfört med fysiologin känns allt som en semester...
I morgon tänkte jag dra på mig täckbyxorna och försöka vräka igång pappas gammskoter, får se hur det lyckas, brukar inte vara särskilt medgörlig alls faktiskt men försöka kan man ju alltid! Nu rasar "lapphandskarna" ned och jag är lycklig över det.

1/1-11 - The more the storm rages the stronger we become <3

Birdy - Skinny love ...en låt jag starkt rekommenderar, tack för tipset snuttan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar