25 augusti 2011

Come on, let's do it...

...let's move to the Rockabilly beat! Strömmar ur mina högtalare denna underbara torsdag. Den underbara dag då jag klarade MC-teorin. Första försöket och jag håller tummarna för att uppkörningen går galant den med. Fy vilken frihetskänsla det ska vara när allt är bortgjort.
Snart tid för plugg igen, det närmar sig med stormsteg. Det kändes riktig verkligt då ett litet, eller litet och litet, ett ganska tungt paket från Adlibris landade hemma hos mig. Köpt tre av kursens obligatoriska böcker och blev 1054:- fattigare. Förhoppningsvis är det väl spenderade pengar inför höstens inledande kurs i Fysiologi!

Har spenderat ett par timmar i en god väns sällskap, det är så härligt att se lyckliga människor. DÅ blir jag också lycklig.
Jag har det bra jag, på kilgatan, med min skogskarl, påväg mot ett intressant yrke, mitt i livet. Jag har det kanon bra och jag är förälskad och kär.

Man ska verkligen ta vara på de små sakerna i livet, det tål alla att påminnas om nu och då. En liten lapp på köksbordet kan ge en styrka att klara hur mycket som helst en dag. Ett litet leende räcker hur långt som helst, en kram är ovärdelig.
Krama någon idag och känn hur det lilla gör dig otroligt glad.

Nej, undra om man ska packa i hop massage bänken och tag i lite städning. Började med skåparna idag, men inte gjordes det färdigt inte! Det hade ju varit skönt att ha det bortgjort faktiskt.

Dagens att lyssna på, får vara den här låten, hoppas den inte gör er besviken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar