05 februari 2011

Förkylningen från helvetet...

... jag blir aldrig frisk! Vill träna fullt ut, vill känna lust att träna, vill springa, vill känna mig sådär härligt slut på att jag knappt kan stå upp, vill helt enkelt kunna ge allt. Skulle någon av er som läser ha ett kanon tips på en dunderkur, som magiskt gör att allt snor, smärtan i halsen och hostan försvinner så tveka för tusan inte att skriva;


- Jag är desperat!

Så desperat att jag funderar på att gå på gymmet ändå i eftermiddag. Kan ju göra ett lättare pass i alla fall, sedan se om det kanske till och med hjälper!
För övrigt är jag bjuden på bastufest ikväll, som jag bestämt tror att jag ska delta på. Älskar bastun, det är enormt skönt med värmen. Dock vet jag att bakterierna som för tillfället frodas i min kropp, ärligt talat skiter jag i det. Verkar ju ändå inte bli frisk inom kort, så nu väljer jag helt enkelt att strunta i förkylningen, ignorerar den helt enkelt! Få se om det är ett mer effektivt tillväga gångs sätt än det här som kallas vila.

Det har förövrigt inte vart min vecka vad gällande till och från skolan transport. Förseningar, missförstånd med busstider och dylikt har gjort att det har varit mycket väntan denna vecka! Det blir ingen veckans tumme upp åt norrtåg, som inte ens har vett om att se till att det finns ersättningsbussar när det behövs. Att få folk fram i tid, verkar inte vara en prioritet. Trots att tågresan är bekväm, så blir man lite irriterad då man måste vara sen titt som tätt. Jag tycker att jag ska kunna ta ett tåg klockan 11.50 och vara framme då det är sagt vid 12.45, så jag hinner till min lektion klockan 13.00. Men i stället slutade den resan med tre stopp:

  • Signal fel
  • Mötande tåg 
  • Ett spår fel som till sist gjorde oss 45 minuter försenade till Umeå östra. 

INTE OKEJ. 

Förhoppningsvis blir det bättre. jag är fullt medveten om att det finns vissa saker som inte går att påverka, men då det hela tiden är samma fel kan man bli lite less.

Nej nu ska jag läsa lite, sedan springa iväg och luncha med världens finaste Emma Nilsson och därefter bege mig mot gymmet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar