11 maj 2011

Vad hände med självförtroendet?

Jag har svävat på en våg av självförtroende hela våren känns det som. Låter lite ego kanske, men så är det faktiskt och jag tycker det kännts enormt bra -tills nu!
Knappt en och en halv vecka kvar till den praktiska och teoretiska tentan som avgör ifall mitt sommarlov blir en hiss eller diss. Vi måste nämligen tenta om till hösten, om det är så att vi missar några rum nu.
Jag har mer eller mindre panik inombords, trots att man försöker vara lugn och koncentrerad.
Jag tror heller inte att jag är ensam om den känslan. Är det inte konstigt att man inte bara kan slappna av och tro på sig själv? att man inte bara kan känna sig nöjd över att man verkligen anstränger sig för att försöka klara det. Men samtidigt, kanske jag ska tänka såhär:
- Man kan bara kämpa och göra sitt bästa, räcker inte det har man i alla fall gett allt och det ska man vara stolt över!
Det kanske inte är hela världen om jag inte klarar det nu - men det skulle vara förjävligt skönt!


Jag sitter här en tidig morgon på Kilgatan och beundrar utsikten från vår balkong! Underbara liv vi lever, tentastress till trots...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar