16 november 2010

kålpudding i ugnen...

Medan kålpuddingen "gonar" sig färdigt i ugnen, sitter jag och slö tittar på kanal 5 och programmet Sveriges skönaste familjer. Vissa av dem är riktigt underhållande att titta på, men det finns en familj, eller en kvinna rättare sagt, som jag blir vansinnigt tokig på. Familjen Blad's mamma. 


Titta och begrunda över att vissa människor är väldigt speciella!


Nu blev den visst klar min kålpudding, något bränd, men den smakar ändå gott. Ska bara övertala min älskade sambo om det också. 


Det har varit en mycket bra dag. Åkte i väg och köpte en ny dammsugare idag, 




Provrundan blev helt klart godkänd, så jag känner mig mycket mycket nöjd. Egentligen är det löjligt att något så trivialt som en dammsugare kan göra dagen tipp topp. I och för sig var det fler faktorer som spelade in på att dagen som helhet har varit kanon. Till exempel så lunchade jag med fina Lisa, våra lunchdejter börjar bli en vana tror jag, men jag gillar't.
I dag blev det Västerbotten paj med skinka  under lunch dejten och Waynes Coffe förärades med ett utomordentligt besök av oss två "schnygga, schleetna, sckithöögar". 
Jag gillar Waynes, det är ett mysigt fik. Dock något dyrt, men ska man liks unna sig något, så är det ett bra ställe. Det enda jag kan gnälla på är deras musik, som är något mesig. De skulle satsat på någon mysrock i stället för den där caféskiten som de spelar, jag tror känslan hade varit annorlunda då. 


Tanken var att energihuset skulle fått sig ett besök i dag, då gårdagens besök uteblev, men smärtan i bröstryggen var inte nådig i dag. Jag bestämde mig på gott eller ont för en soffkväll. Sådär i efterhand tänker jag att det nog var dumt med tanke på dagens lunchval. Jag får helt enkelt ta igen det.


Nu är det snart sängen som hägrar och uppladdning inför en ny arbetsdag. 
Det börjar förresten närma sig 10 december, jag börjar känna mig riktigt nervös.
Det måste gå. Det ska gå. 


Dagens låt ur högtalarna ligger i listan här bredvid ----> Lenny Kravitz - Again

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar