30 november 2011

Frakturer hit och frakturer dit...

...vi bryter benen och de läker ihop igen! mer behöver vi inte kunna....eller hur var det nu igen?
Nu återupptar jag mitt skrivande här, igen, för tusende gången i ordningen. Det är bara så att man lätt prioriterar bort bloggandet, mitt i livet, skolan och allt annat som ska hinnas med. Å andra sidan är det ju en nöjesfull sysselsättning. Att ta sig tio minuter, kanske till och med en kvart och prata strunt om vardagslivets roliga företeelser. Jag har faktiskt hunnit samla på mig en hel det klassiska "Terese anekdoter", som jag med glädje ska skriva ned åt er så ni en regnig dag får något roligt att skratta åt.
Veckans historia handlar om att...
... Jag borde lära mig att inte läsa på mobilen samtidigt som jag går nedför en trappa. Det kan få oanade konsekvenser. Vad händer om man missar ett trappsteg? Man snubblar och mobilen, som för hundrade gången i ordningen dunsar i backen och går i tusen bitar. Till saken hör att mobilen landar framför en lägenhetsdörr, så jag böjer mig ned för att plocka upp spillrorna av vad som en gång var en fin och fungerande HTC desire. Problemet är bara att jag samtidigt styper med panna, PANNAN, i ringklockan och naturligtvis ringer på. Inom inte en allt för lång stund, öppnar en söt liten dam, som ser ut som hon sett ett spöke. Vettskrämd ser hon ut helt enkelt. Jag tror nog hon stämplade mig som ligist på en gång, i vilket fall ber jag om ursäkt med snavande röst och högrött ansikte. Springer ut genom dörren och hoppar in i bilen med Patrik, där jag berättar exakt vad som hände. När vi sedan åker i väg, ser jag samma tant följa vår bil med en misstänksam blick från lägenhetsfönstret. Jag undrar vad hon egentligen trodde? Egentligen vill jag kanske inte veta. Haha.

Hur som haver, tror jag att det borde finnas ett pris för hur klantig man egentligen kan vara. I sådana fall är det mitt och ingen annans. Men det ger en åtminstone ett gott skratt för det mesta. Med ålder inser man att i stället för att vara bitter, kan man ju göra sig lustig över sig själv och sina tokigheter. Allt blir så mycket roligare för mig och alla andra.

Glader, spader.

Förövrigt hatar jag regnet. Jag vill ha kyla, vinter och snö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar